Tervehdys kaikille jenkkien kuuntelijoille!

Olen tehnyt tänä vuonna perusteellisen KOJE syyssiivouksen saatuani NRC AM
lokin tuoreen painoksen. Sain urakan loppuun tänään ja lopputulokset ovat
saatavilla tutusta osoitteesta http://www.tapiokalmi.net/dx/koje/koje5.html

Saatteeksi muutama sana muutoksista:

Joukko asemia oli jäänyt roikkumaan KOJE listaan, vaikka niiden toiminta oli jo
aikaa sitten hiipunut. Nyt nämä haamurivit on poistettu. Vastaavasti
ex-bandille tehdyt varaukset, jotka eivät koskaan toteutuneet, on poistettu
KOJEesta. Ja muutama vuoden 2010 alkupuoliskolla toimintansa lopettanut asema
sai myös luvan poistua listalta.

ANT sarakkeen tietoja en ole muuten perannut, paitsi daytimer infot olen käynyt
läpi niin, että olen poistanut daytimer määreen niiltä asemilta, joilla on
yölähetyksiä. Tämä on hieman kaksipiippuinen juttu, kun useissa tapauksissa
yölähetykset ovat mitättömän pienellä teholla. Näin ollen asemat ovat edelleen
käytännössä daytimer asemia, mutta lisenssi ei enää ole daytimer lisenssi.
Mielestäni oikea ratkaisu on seurata FCC:n ja NRC AM lokin linjaa tässä kohtaa.

NEWS sarakkeen tiedot olen käynyt läpi kokonaan. Monta vanhaa uutisketjua on
poistunut ja joitakin uusia on tullut tilalle. Uusina uutisketjuina olen
listannut mm. ESPN, EWTN, FSR ja SRN ketjut, joilla on omat uutisensa. Nämä
ketjut ovat uutiset sarakkeessa enimmäkseen silloin, kun asemalla ei ole muita
ketjuohjelmia, joiden kautta voisi tulla uutisia. Ja aktiivikuuntelijat ovat
panneetkin tämän ilmiön merkille jo jonkun aikaa sitten: ESPN ja FSR asemilla
ei ole juuri muuta omaa ohjelmaa kuin muutama paikallinen mainos ja TOH idi,
jos niitäkään. Pari näkyvää muutostakin tähän sarakkeeseen on tullut: BN -> CP
(Canadian Press) ja USA -> IRN (IRN USA Radio News). Muuten lyhenteet ovat
enimmäkseen vanhoja tuttuja. Lyhenteet välilehdellä on päivitetty lista
kaikista uutisketjuista ja www linkit niihin uutisketjuihin, joihin linkki
löytyi vaivattomasti. Kaikki muut lyhenteet paitsi tuo IRN vastaavat NRC AM
lokin lyhenteitä.

FORMAT sarakkeen olen perannut läpi kokonaan. Siellä ei lyhennepuolella ole
tullut muuta uutta kuin Rock/OLD, jolla olen korvannut erilaiset CLHITS, HITS,
OLD, ROK ja Rock lyhenteiden yhdistelmät. Tämä muutos vastaa NRC AM lokin
linjaa.

OTHER sarakkeen olen perannut läpi kokonaan ja poistanut viittaukset kaikkiin
vanhoihin ketjuihin. Ja tilalle ovat tulleet NRC AM lokin uudet ketjut uusine
lyhenteineen. Kaikki muut lyhenteet vastaavat NRC AM lokia, paitsi AM lokin B
on KOJEessa C2C. Lyhenteet välilehdellä löytyvät kaikkien ketjujen lyhenteet
selitettyinä ja www linkit niihin ketjuihin, joihin linkki löytyi
vaivattomasti. Noiden linkkien takaa löytyy mm sellaisia sivuja, joissa on
ohjelmakohtaisesti kerrottu paikallisbreikkien aikoja, joten kannattaa
tutustua. Ja ei, en ala päivittämään noita aikoja KOJE listaan, mutta mieluusti
talletan KOJE sivustolle erillisen koosteen paikallisbreikkiajoista, jos joku
sellaisen innostuu tekemään.

Eli nyt on tarkalla kammalla päivitetty kaikki sellainen tieto, joka voisi
auttaa aseman tunnistamisessa. Eipä sitten muuta kuin kuulolle, kyllä niitä
jenkkejä vielä tänäkin talvena tulee ovista ja ikkunoista ;-)

GOOD DX !

73s Tapio

PS. Perseus kuuntelijoille tulee samalle sivulle tänään illalla
20100920-KOJE2Perseus_userlist.txt tiedosto, jossa on edellä kuvattu päivitetty
KOJE. Kun tiedoston tallettaa Perseuksen ohjelmahakemistoon nimellä
userlist.txt, saa KOJEen näkymään Perseuksen pienessä asemalista ikkunassa.

PPS. Sama perkaus on pitänyt jo vuoden päivät tehdä myös KOMEX listalle, mutta
aina on tullut jotakin muuta väliin. Nyt viimeisenä tämä KOJE perkaus, joka
lähti siitä, että ESPN asemien uutiset sarakkeessa oli ihan jotain muuta kuin
ESPN ... Kyllä minä vielä joskus sen KOMEXinkin perkaan ;-)