> Noitten runkoliittimien kanssa on aina ongelmia. Ruuvaa niitä kiinni
> kaikin voimin mut
> jos kääntää juotuskorvan tai työntää uroksen sinne niin se on taas
> löysä......

Kaikissa ruuviliitoksissa olen aina käyttänyt jousi-,tähti-tai
hammasaluslevyä
ja esim.hyväksyttävissä maadoitusliitoksissa se on pakollinenkin
vahvavavirtapuolella.
Yhdistelmät voivat olla erilaisia yleensä tasopintaa vastaan normaalisti
tulee
sileä aluslevy, sitten jousialuslevy ja lopuksi mutteri.
Sähköisen kontaktin epämääräisempään pintaan voi saada paremmaksi kuin
edellisessä tapauksessa kun laittaa hammasaluslevyn joka painuu hampaitten
kohdalta materiaaliin.
Lukitusmutteri(Nylock) ei pelkästään ilman aluslevyjä estä muuta kuin
löystymistä eli sähköisen kontaktin takia se ei yksin riitä.
Jos liitos on näin tehty kunnolla ei sen alle mikään pääse vaikka se
suojattaisiin esim lakalla.

Aiempaan asiaan ulos tulevien laitteiden ongelmista ja paljon muutakin asiaa
korroosiosta löytyy VTT:n julkaisusta:
http://www.vtt.fi/inf/pdf/publications/2007/P623.pdf
pieni lainaus tästä 416 sivuisesta julkaisusta:
"Elektroniikkalaitteiden korroosion kannalta haitallisia ovat aina
kaikenlaiset
ahtaat raot (alle 0,5 mm pintojen väli), joihin kapillaarivoima imee
nesteitä,
jotka usein ovat vielä korrodoivia koostumukseltaan erilaisten epäpuhtauksien
vuoksi.
Koska kapillaareissa nesteiden höyrynpaine on alhaisempi kuin avoimessa
tilassa,
säilyvät ohuetkin vesikerrokset kapillaarisissa oloissa. Onkin siksi hyvin
ymmärrettävää, että korroosio kapillaareissa on paljon voimakkaampaa kuin
avoimilla pinnoilla."