-----Alkuperäinen viesti-----
Lähettäjä: dx-boun...@hard-core-dx.com [mailto:dx-boun...@hard-core-dx.com]
Puolesta janne.str...@anvianet.fi
Lähetetty: 3. helmikuuta 2012 12:09
Vastaanottaja: dx@hard-core-dx.com
Aihe: Re: [DX] häiriöiden torjuntaa

Lainaus Kari Tuominen <k...@mbnet.fi>:

> Jos käytetään erillistä äänikorttia, niin luulen että
> näytteenottotaajuus ratkaisee kuinka leveää kaistaa voi tallentaa max.
> Vaatimus vielä line-in linjasta, mikkiliitäntä ei käy.
> Halvat kortit 48k (alle 10e), pro 192k (n. 100e ??)
>
> SDR-IQ:ssa äänikortti on sisäänrakennettu, halvemmissa joutuu
> ostamaan ulkoisen.
> Onko 'halpa' sdr enää sitten sitä.

Terve

Erillinen äänikortti ei oikein innosta. Kyllä SDR pitää olla
pelkästään USB:n päässä ja kaikki sen kautta.

Mitä hyötyä on erottaa vain USB kun joudutaan kuitenkin audiot
johdottamaan plugipiuhoilla kuitenkin tietokoneeseen? Tähän väliin
pitää laittaa myös galvaaninen erotus. Ja tässä ei välttämättä
audiomuuntaja riitä erottamaan RF signaaleja. Häiriöt voi kytkeytyä
muuntajan käämien kapasitanssien kautta kuitenkin.

FiFI SDR kiinnostaa enemmän. Jospa sen saisi hommattua. Ei tarvitse
erillisiä äänikorttimokkuloita ja pärjää yhdellä USB piuhalla, joka
kannattaisi varmaankin erottaa optisesti.

120Euroa sisäisellä "äänikortilla" ja preselektorilla ihan ok hinta.
Miinuksena vain 96k kaista.

http://www.ov-lennestadt.de/projekte/fifi-sdr/

Janne