mahtaisi olla optimietäisyys lähettävään asemaan?

Lähettäjä: dx-boun...@hard-core-dx.com [mailto:dx-boun...@hard-core-dx.com]
Puolesta Mauno Ritola
Lähetetty: 22. marraskuuta 2012 17:32
Vastaanottaja: Suomalaisten DX-lista
Aihe: Re: [DX] Vakava esitys

Ei tarvitse ihmeellistä herkkyyttäkään, pitkälangallakin näkyy todella hyvin
venäläisten TV-kantiksista tuossa 50 MHz:n tienoilla. Nämä ovat lähialueen
Dopplereita, mutta SW:llä yläbandeilla voi havaita kaukaisempiakin
heijastuksia, helpoiten ehkä Saudi-Arabian 13 mb:n lähettimien kautta.
Tätähän tutkitaan eri puolilla maailmaa, myös Suomessa ja huhutaan, että on
olemassa valmiita militäärisovelluksia lentokoneiden havainnointiin.
Periaatteessa kai jopa koneen koko voidaan selvittää, jos on useampi
havaintopiste.

73, MR