Nuo Bilteman käyttöohjeen termit "herkkä elektroniikka"  ja "sinikäyrä ei ole
riittävän vakaa" antaa mahdollisuuden monenlaisiin tulkintoihin.

 "sinikäyrä ei ole riittävän vakaa"

-  generaattorin ja voimakoneen säätäjät saattaa olla niin ruovia tekoa, että
nopeissa kuorman pois- tai päällelyönneissa jännite ja/tai taajuus
   heiluu liikaa...no mikä on "liikaa"; riippuu syötettävästä laitteesta
- 50 Hz perusaallon lisäksi siellä laukkaa niin voimallisesti yliaaltoja, että
särökerroin nousee yli yleisesti hyväksyttävien arvojen...no paljonko
  hyväksytään, yxi paljon käytetty arvo on 5%.  Särökerrointa pidetään kurissa
esim. tietynlaisella staattorikäämityksen vyyhtiaskeleella.

"herkkä elektroniikka"

Elektroniikka on "herkkää", kun se hajoaa tuon generaattorin tuottamalla
sähköllä:)

489/SJP