Olen pääasiassa käyttänyt transistorina 2N5109:ää. Parempiakin vaihtoehtoja on. Ebaysta olen tilannut useita eri tyyppejä tähänkin tarkoitukseen soveltuvia puolijohteita. Jos tarve on vain yhden tai kahden antennin rakentamisesta niin voin minäkin siihen komponentit myydä.

Tässä meikäläisen rakentelusta. Pitkän ajan jälkeen sain joululomalla tuon mastoonkin:
http://koti.mbnet.fi/ijl/ijl_whip.html

73,s IJL