Moi!

Minun mielestä jokaisen tulee kuitenkin itse ja itsenäisesti
kuulla/tallentaa aseman kuuluminen, että voi osallistua kimpparaporttiin.
Siis ainakin silloin, kun puhutaan kimpparaportoinnista sellaisena kuin minä
sen miellän ja millaisena itse olen sitä harrastanut. Omasta moraalistahan
tässä on kysymys, niin kuin aina dx-kuuntelussa.

Jos nyt jotenkin avaan tuota ajatusta enemmän, niin kyse
kimpparaportoinnissa on siitä, että henkilökohtaisesti tapahtunut kuuleminen
ei minun mielestä voi kokea inflaatiota pistelaskumielessä, jos raportti
tehdään yhteisenä. Jos taas kuuleminen tehdään yhteisenä, silloin ymmärrän,
että yhdestä kuulemisesta ei voi tulla kolmea pistettä pistelaskennassa. Eli
jos kuulemisia on kolme, raportteja yksi, niin pisteitä on kolme. Jos
kuulemisia on yksi, raportteja yksi, niin myös pisteitä on yksi. Näin minä
sen loogisesti ajattelisin. Joku voi olla perustellustikin eri mieltä, tämä
on minun mielipide, jonka olen aiemmissa viesteissäni pyrkinyt
perustelemaan.

Jos taas tarkoitat sitä, että pitäisikö kimppakuuntelu myös hyväksyä, se on
toinen juttu. En periaatteessa näin äkkiä mietittynä välttämättä vastustaisi
sitäkään, mutta itse en tällaiseen missään tapauksessa ryhtyisi. Ja
pistelaskun osalta tuossa tilanteessa viittaisin edellisessä kappaleessa
esitettyyn. Samoin kylmäkallekuuntelu ei ole minua varten, mutta en silti
olisi sitä kieltämässä. Jos jonkun mielestä se on ok, niin mikä ettei.
Etälivekuuntelua voisi itse jossain vaiheessa jopa harkita, mutta se ei ole
tullut ajankohtaiseksi. Minulla on omat kriteerit, joiden mukaan toimin ja
niissä olen pitänyt siitä kiinni, että olen itse paikalla, kun asemia
kuunnellaan ja asemat joita raportoin/joiden kimpparaporteissa olen mukana
löytyvät omilta henkilökohtaisilta tallenteiltani, koska vasta silloin koen
itse kuulleeni aseman. Enkä halua kansiooni sellaisia vastauksia asemilta,
joita en ole kuullut. Itse en ryhtyisi sellaiseen järjestelyyn, että jaetaan
antennit ja kukin nauhoittaa omaa antenniaan ja fileet jaetaan kaikille.
Mutta jos joku näin haluaa toimia, niin en olisi sitäkään estämässä.
Pistelaskumielessä kysymys ei tuolloin ole ainakaan samanlaisesta
kimpparaportoinnista, kuin mitä itse teen. Itse en tuossa tilanteessa enää
kokisi kuulleeni asemia, jotka on toisen sdr-vastaanottimella tallennettu
omien tallentaessa jotain ihan muuta.

73´s de JHU