Tervehdys kaikille,

laite on ollut muutaman kerran tulilla, lisäksi olen kahlannut nettiä läpi ja
löytänyt paljon lisäinfoa. Mutta tärkeintä on itse kuunnella ja päätellä miltä
laite tuntuu. Ja hyvältä tuntuu, suorastaan erinomaiselta. Kyllä tuo 16
bittinen ADC ja sen ominaisuudet ovat netistä löytyneiden kehujen arvoiset.
Laite on erittäin vähäkohinainen, NR toimii ilman säröytymistä, dynamiikka ja
herkkyys ovat loistavat. MDS on testien mukaan -129 dBm/SSB 2.4 kHz.
Etelä-Suomessa vaimennusta pitää olla tavallisesti 15 - 20 dB, joten siinä on
potentiaalia Lappiakin varten aivan riittävästi.  RMDR on 1-5 kHz välillä 124
dBm. Tekniikan, numeroiden ja kuuntelun avulla arvioituna tämä on vähintään
luokkaa parempi laite kuin Perseus.

MKA