Myö ei nyt saateta muistaa, mutta näin saattoi olla tarkoituskin, muistaakseni välittömästi alkaen toukokuusta 1979. Dokumentit ovat niin hajautetusti ympäri maailmaa, etten enää edes muista, kellä ja missä on missäkin formaatissa.

No, kuitenkin. Modeemiahan jotkut kutsuvat motukaksi, eikä motukkamiehillä aina säteile. Muistan sellaisenkin tilanteen, kun motukka-asentaja tikkana vuonna 2003 kom munikoi, että lähimaastosta puuttuu 50 metriä maanalaista modeemikaapelia. Olin vaiti siitä, että minulla oli jo valmiiksi varalla 30.000 metriä, Saksasta Ruotsin kautta hankittuna. Miina miehinä olin kaikkein aloittelijamaisimpien motukkamiesten varalle huomioinut MiG-kelallisen ferriittikangen paksuista häriönpoistajaa.

Modeemiaan eli motukkaansa erittäin hallitsemattomasti vuodesta 1997 alkaen tumpeloinut välittömän läheisyyden radioamatööri sitten poltti koko helahoidon ja yritti syyllistää siitä jopa minua. Kilpailumentaliteettinsa oli taidoilleen liian kova, pelkkää montunkaivuuta koko motukkatouhunsa.

No, onneksi ei ole minun murheeni:
kaikkia motukkatouhuajia ei voi estää tekemästä kaikkia haluamiaan virheitä, vaikka kuvittelisi tältä istumalta saavuttavansa puolet maailman radioasemista.

Karille terveisiä, jos olet yhteyksissä. Ja vielä uudemman kerran monet kiitokset hänelle.

73, IS