Joopa.

At 19:29 4.12.2014, Mauno Ritola wrote:
*******Minulta on tainnut mennä ohi tämä OLL-lokauksen ylikäypäisyys, onko tämä todella jossain näin kirjattu? Itse olen käsittänyt, että ensimmäinen lokaus voisi olla myös DX-clusivessa ja/tai Radiomaailmassa eikä lokaajia ole edellytetty käyttämään OLL:ää välttämättä ollenkaan. Ja tärkeintä on stämppelin saaminen Rakosta (toistaiseksi ilm. vain AM-puolella). Korjatkaa, jos olen väärässä.

MR*******

EN HALUA ottaa kantaa suuntaan tai toiseen sen suhteen, kenen plussa on pitävin tahi pätevin.

Nykyisellään FM-kuuntelijana vain totean, että kadottamieni käyttäjätunnusten johdosta en ole runsaaseen vuoteen lokannut OLLiin. Lokaan ainoastaan FMLISTiin//DXmapsiin, eikä siellä suomiplussia käytetä, ei tunneta. Radiomaailmaan en lokaa, koska en halua rasittaa lokitoimittajaa ei-automatisoiduilla, ei-OLLilokauksilla.

Jossain vaiheessa keskusteluja minulle on syntynyt käsitys, että se joka nopeimmin julkisesti suomisidonaisessa foorumissa lokaa jonkin uuden aseman, on oikeutettu plussaan. Omasta mielestäni plussaan on oikeutettu hän, joka vahvistetusti ensimmäisenä lokaa uuden aseman.

Mie taas tästäkään mitään ymmärrä.

73, IS