Tähdetkin sen tietävät,
kivetkin kertovat,
kenen kuuluu kipinästä soida.

Suuria suomalaisia maailmalla:
https://app.box.com/s/enguvdymzeq1mh2lf38t32p7br78nfgm

Esa-Pekka Salosen kapellimestaroima teos tosin minulle kuullosti aivan tavalliselta main stream -iikenteen kohinalta taksitolpalla. Leike oli 92.4 RBB Kulturradiolta, parin päivän takaa.

Pointtini, vihdoin.

50 MHz:llä näkyy olevan Essiä. Ja tämä eli lähimmät noin kuutisen viikkoa on MS-sieppausten kannalta kiintoisaa, otollista aikaa. 50 MHz:n Es alle 87.5 MHz:n alkaa kesää kohti yleistyä, samoin arkipäiväistyvät vankahkot troporupeamat keskisen manner-Euroopan puolella.

Noin ollen, Vuotuisen Ajantiedon akkuna on auki sekä pitkänmatkan MS-siivuille että pienitehoisten lähettimien sieppaamiseen MS:nä. Ja tässä yhteydessä tulee huomioida, että tropo sekä Es myös pönkittävät metorileiskojen kestoa. Tämän väittämäni perustan omaan kuulohavainnointiini.

Ja jos eli kun rehellinen olen, kivistäähän tämä minuakin.

73, IS