Sopivimman laitteen hankinta häiriösäteilymielessä taitaa vaan olla
haasteellista, jos nuo luotettavimmat laitetestitkin
tehdään anonyymeinä, laitteiden tarkempia tyyppitietoja ilmoittamatta.
Jos laite testissä pärjää hyvin, ehkä myyjällä on siitä mustaa valkoisella.

En tiedä kuinka paljon aurinkosähköjärjestelmän invertterien kohdalla
radiohäiriöitä voidaan viimeisen päälle tehdyn
kaapeloinnin avulla enää korjata. Jonkun olen nähnyt pistävän invertterin
lähtöihin verkkosuodattimet.

Moottoria syöttävän taajuusmuuttajan kohdalla laitevalmistajan
kaapelointiohjeet on kyllä ihan yksiselitteiset.
Niin helppoja kun ne on toteuttaa, niitä ei vaan aina noudateta.

489/SJP