----Alkuperäinen viesti----

Lähettäjä: moukeri.niira...@gmail.com

Päivämäärä: 23.3.2015 18:25

Vastaanottaja: "Suomalaisten DX-lista"<dx@hard-core-dx.com>

Aihe: [DX] Radio Syd ja fakta 1 ym. Plus ne kirkot...

Radio Syd toimi SW- taajuudellaan vain DX- kilpailun aikana ja verifiointeja
tuli monille.Ei minulle, koska en osallistunut kisaan ja kuullut asemaa.Radio
Syd verifiointina nollattiin perusteella, ettei aseman taajuus- ja lähetysajat
olleet kaikkien tiedossa.Eli kuulemma tiedon omasivat vain kilpailuun
osallistujat.Jo aiemminkin kirjoitin, että "puskatietona" tuo oli kaikkien
niiden DX- kuuntelijoiden tiedossa ketkä sen tiedon halusivat, ja muidenkin.Se
tieto oli minullakin.Mutta syystä, ettei kaikkien tiedossa jne. aseman
verifioinnit hylättiin...
Kirkkoasemat.Jälleen sama juttu, asemien taajuudet, lähetysajat ym eivät ole
yleisesti tiedossa.Sen tietää varsinaisesti vain kirkkokansa.Mutta harrastajien
myötä (vrt. Radio Syd) sen tietävät jo monet muutkin, eli
DX-harrastajat.Verifioinnit näiltä asemilta hyväksytään.Miksi?Kun samoilla
perusteilla Radio Syd hylättiin.
Eikö nyt jo olisi viisauden paikka?Radio Syd ON pinnakelpoisempi kuin
kirkkoasemat.Tuosta kirjoitin jo viime vuonna!
En kuulu enää Suomen DX-Liittoon,Hölmösti kuitenkin edelleen lasken kaikki
pinnani omissa tilastoissani SDXL:n ohjeiden mukaisesti. ;PTosin kohta lasken
myös muutaman aikamerkkiaseman omiin verifiointitilastoihini.Hassusti vaan
etenkin takavuosina muutama saksalainen ym yhdistys teki jo virallisesti
samoin.Suomessa ei, ei ikinä...Kyllä minusta Etelä-Afrikan 4kW:n ZUO
Olifantsfontein on hyvä verifiointi taajuudelta 5000 kHz. =)Sanokoon kuka mitä
sanoo.Muitapa minulla ei ole, yksi Kiinasta ja yksi Japanista.
t. MNI, ex jäsen, edelleen DX-kuuntelija

Alpo Heinonen
Vaaranlaita 5 A4

FI-96440 ROVANIEMI
FINLAND