On ne herkkiä pelejä, autovastaanottimet. Ja usein pihejä kaistanleveyden suhteen. Mikähän lienee syynä, jos kytken RDS:n "pois päältä", heikommat asemat löytyvät paremmin (vrt. RDS-juttu RM:ssa)?
Muuttaako tuo vaihtoehto vastaanottimen kaistanleveyttä, kenties?

Antennit vaan ovat autoissa huonoja, vaikka omalla n. 20 cm piiskanpätkällä kuuluukin autossa usein tropo-asemia reilun 200 km säteellä, joskus pidemmältäkin. Pari kesää sitten kuulin Essi-asemia Italiasta ja Briteistä. En välttämättä suosittele yagia autovastaanottimeen, radio saattaa mennä tukkoon ja eikä harhatoistovaimennuksesta enää ole tietoakaan. Olen testannut. Kannattaa kokeilla toki itse kunkin, sittenpähän tietää oman radion ominaisuuksista enemmän.

73, MOP, Naantali

P.S.
Vectrani radion merkittömän naamataulun takana saattaa hyvinkin piillä Blaukkarin teettämää tekniikkaa.