Ilkka M.:”Tunnettua on, että Kiina häiritsee nykyään lähes kaikkea sen läheltä
tulevia ja etenkin sinne suunnattuja radiolähetyksiä. Nyt olen ollut viime
aikoina HF-alueilla huomaavinani, että myös Kiinan lyhytaaltolähetyksiä
häiritään, mahdollisesti jopa Kiina itse!”
http://www.sigidwiki.com/wiki/Chinese_Firedrake_Jammer
Pitää hyvinkin paikkansa. Tapahtui muutama viikko sitten, kun Firedrake Jammer
piinasi CRI:n ohjelmaa ja sekös se herätti hilpeyttä Twente sdr:n vakioraadin
keskuudessa, josta hyvin monet ovat erikoistuneet radioaalloilla ilmeneviin
epätavallisiin lähetteisiin, salaisiin viesteihin, buzzereihin jnejne.
Radiolähetteen optinen näyttö, waterfall edesauttaa monien anomalioiden
erilaista ja helpompaa analysointia. Varsinkin kun waterfall settings
mahdollistaa vielä lisää ilmiöiden tarkastelua. Uskon, että tulevaisuudessa
lähes kaikissa vastaanottimissa tulee olemaan myös signaalin optinen näyttö, se
saattaa olla suureksi hyödyksi sen ymmärtämiseksi, mitä kaikkea radioaalloilla
oikeasti seilaakaan.
http://chernobyl.kiev.ua/1998/chernobyl2_en.html#7
yt kkx