Se oli varmaankin Meksikon olympiakisamatkaan (1968) liittynyt
selostajalegenda Paavo Noposen laatima matkakertomus. Muistan tuon
radio-ohjelman, jossa Noponen hehkutti kuuluttajattaren hunajaista ääntä,
joka tuli kuin lakanoiden välistä - muistaakseni jotain tuollaista
vertausta käytettiin.
Samassa ohjelmassa taisi olla sekin juttu, miten meksikolaiset kuulemma
hieman hymyilivät Paavo Noposen nimelle. Se kun kuulosti melkein samalta
kuin "pavo no poner..." eli kalkkuna ei laita  -  tai jotain sinne päin.
Pääasia eli sen radioaseman nimi on minulta unohtunut. Ainakaan nyt ei tule
mitään mieleen. Koetan muistella lisää. Olisiko YLE:n arkistossa säilytetty
tällaista ohjelmanauhaa, vai onko tuhottu siinä missä moni muukin
kulttuurimuisto.

73 de JTS

4. marraskuuta 2017 klo 18.37 Markku Niiranen <moukeri.niira...@gmail.com>