Noista liki täydellisen häiriöttömistä olosuhteista kannattaa todella olla
iloinen! Täällä jää haaveeksi. Tulevaisuudessa häiriöttömät alueet
todennäköisesti supistuvat entisestään. Invertterien, hakkureiden ja
taajuusmuuttajien määrä lisääntyy koko ajan. Mikrovolttitason signaalien
metsästäjän näkökulmasta EMC/EMI-direktiivit ovat väljiä kuin ladonovi,
eikä niitäkään aina noudateta. Säteilevät MF/HF-taajuuksien häiriösignaalit
skippaavat ionosfäärin kautta siinä missä muukin radioliikenne, joten
toivoisi häiriöiden tulevan vaimennetuksi riittävästi jo syntypaikoillaan.
73 de JTS

ti 18. jouluk. 2018 klo 15.18 Markku Niiranen (moukeri.niira...@gmail.com)