Seperti yang orang tua katakan dulu "Mana Ada Pencuri Mau Ngaku Pencuri" Hihihi.
Malang sia eh ... Malas Ya kan ... suka pura - pura baik aja ... eh .. tak
taunya buang bayi juga banyak tuh di negara ini ... hihihihihi ...
InfoMalaya.Com
//Edisi 2008

Siapa punya kerja ni?
2008 - 6:10 pm | Oleh Bat |

Pagi tadi, masa aku di library, terpandang kat muka depan paper pasal perkara
ni..Sayunya aku tengok..MasyaAllah..apa nak jadi ngan negara kita sekarang..Apa
la salah bayi tu sampai jadi camtu? Isk2..Sama-sama la kita berdoa semoga
kejadian camni tak terjadi lagi..
Untuk membaca lebih lanjut, klik sini!

ckundez
2008 @ 10:58 pm
em… aku dgr citer nie kat radio sinar fm pg tadi… em.. kat seremban… aduh…
Balas Komen Ini!

Lisa ♥
2008 @ 11:55 pm
Adui kesiannya bayi tu…
Balas Komen Ini!

Azahari
2008 @ 7:34 am
tak tau la orang yang buang bayi tu ada hati ke tak..kalau ada pun aku rasa
hati kotor je…dia buat macam buang sampah je.. sedih betul la
Balas Komen Ini!

chot
2008 @ 10:24 am
apalah bodohnya perangai manusia yg xbertanggungjawab ni…nilai kemanusiaan
hilang…geramnya aku!!!!!!!!!!!!
Balas Komen Ini!

ZeMMs
2008 @ 11:59 am
Nih mungkin kes malu (anak luar nikah) + taknak bertanggungjawab la ni.. isk3..
Balas Komen Ini!

mohdismail
2008 @ 1:21 pm
ini kerja setan…setan!
Balas Komen Ini!

diana
2008 @ 12:38 pm
sedih sangat & rasa sebak je dada ni tau bila ternampak gambar bayi tu.istifar
aku banyak2 atas kejadian tersebut.memang tak perikemanusiaan langsung mereka
yang melakukan perbuatan tersebut.aku doakan mereka yang melakukannya akan
mendapat pembalasan di dunia & akhirat.amin……… memang KEJAM,ZALIM,JAHAT,BODOH
sangat2 orang yang melakukannya.
Balas Komen Ini!

aizat
2008 @ 5:29 pm
org yg buang tu tau beromen jer.. dapat anak mula lah cuak… ble time ngah main
tak nak plak pkr.. tulah bila nafsu da menguasai akal…. ermmm ape nak jadi
dah.. buat anAK je tau.. jaga tak nak!
Balas Komen Ini!

smart
2008 @ 5:32 pm
hai…….
Balas Komen Ini!

ewan
2008 @ 10:34 pm
bodoh sape wat keje mcm 2,x der ati perut langsung,
tu la ikutkan nafsu sangat, biler da hamil,buang bayi merata2…….
tak der akal langsung
Balas Komen Ini!

ewan
2008 @ 10:36 pm
dunia nak kiamat dah,
macam2 kes skunk nie,
paela nak jadi manusia skunk
Balas Komen Ini!

ct_tya
2008 @ 12:48 pm
kesian gle tgk baby 2!!!
naper insan yang x bersalah jadi cam 2….
x patut btui!!
Balas Komen Ini!

suzana
2008 @ 3:56 pm
Walaupun dah kerap sangat aku baca/ terdegar tentang cerita -cerita pembuangan
bayi sekarang nie , namum yang kali nie aku terasa sebak , sedih dan berlinang
air mata aku tanpa aku sedari.
Mungkin perasaan ini wujud, selepas aku bergelar seorang ibu dan telah
melahirkan bayi pertama hasil perkahwinanan aku yang baru sahaja berusia
setahun.
Terdetik di hati aku nie , kenapalah mereka tergamak melakukan semua nie,Penat
melahirkan dan bersusah payah melahirkan tp buat keputusan membuang saja bayi
yang tak berdosa ini.Bayi yang dah cukup sifatnya.Di manakah perasaan kasih dan
sayang mereka? dan dimana letak nya sifat perikemanusiaan mereka? Apa nak jadi
dengan dunia sekarang ?
Ya Allah, bukakan lah cahaya hati insan -insan ini, agar tidak akan mengulangi
kesilapan mereka yang terdahulu.
Insaf kan lah mereka / sedarkan lah pada mereka , bukakan lah pintu hati mereka
untuk bertaubat.

http://www.yahoo.com/r/hs

Kirim email ke