De: asarasua=gmail....@mg.postaria.com <asarasua=gmail....@mg.postaria.com> en
nombre de Asier Sarasua <asara...@gmail.com>
Enviado: miércoles, 15 de febrero de 2017 9:20
Para: Eibartarrak zerrenda
Asunto: Re: [eibar] Bergarako maittasun gutunen lehiaketia

aupa Elenaaaaa!

Eskutitza beste edo gehixago gustau jata atzeko historixia ;)

a.

Zeri buruzko gutuna idatzi duzu? Nork nori idatzitakoa?
Aurten 25 urte betetzen dituenez lehiaketak, pentsatu nuen 25.
urteurrena modu berezian ospatu behar zela, eskutitza denbora horren
erreferente izan behar zela. Pentsatu nuen 25 urtetan zenbat aldatu
diren gauzak euskararen munduan eta oro har harremanetan eta gure
gizartean. Orduan, eskutitza idazten jarri dut 25 urteko pertsona bat;
bera jaio zen urtean amodiozko gutunen lehiaketa irabazi zuen
pertsonari idazten dio, berarekin maitemintzen baita eskutitz irabazle
harekin topo egin ondoren  euskararen aldeko mugimenduaren baitan.
Horretarako erabili nuen lehen lehiaketa irabazi zuen eskutitzaren
testua, Oier Araolazak idatzitakoa.

Eta gehitu nizkion azken 25 urteetako erreferentziak: alde batetik
euskal munduarenak, literaturakoak (Saizarbitoria, Cano eta iazko
irabazlea izan zen Patxi Zubizarretari keinutxo bat) eta Internetekoak
(Kaixomaitia eta Interneteko hizkuntza, aditz trinko probokatzaile bat
izan nahi zuena); eta beste aldetik gehitu nizkion zinemako
erreferentziak, baita ere 25 urte hauetakoak (El lector, Carol),
maitasun homosexual zein heterosexualerako baliagarriak, eta tira,
baita aipatu nuen El graduado, klasiko bat delako gazte eta nagusi
baten arteko maiteminean.

Horren ondoren, 25 urteko pertsona bat 45 inguruko batekin
maiteminduta, hor jada azken 25 urteetan erori diren maitasun
istorioen konbentzionalismoak aipatu nahi nituen: 45 urtekoa emakumea
da, gainera sexu aldaketa egin duena, eta gaztea berriz, eskutitza
idazten duena, izan daiteke emakume zein gizon, ipini diodan izenaren
bitartez (Amaiur) bi aukerak onartzen dira, eta aipatzen den
hirugarren pertsonaia (Ara) baita ere neska zein mutil izan daiteke.
Adin eta genero mugen bariko maitasuna, oraingoa, ez betikoa.

Kontraste moduan, gutun hartzaileari Irene deitu diot, neuri erabat
femenino eta erromantikoa iruditzen zaidan aspaldiko izen bat, baina
nire harridurarako neska gazte ugarik daukaten izena, grekeraz bakea
esan nahi duena.

Oro har gutunak izan nahi zuen testu bat orain eta hemen, Jardunek
lehiaketa sortu eta 25 urte beranduago idatzi zitekeena, ez edozein
garaiko lehiaketarako balio nahi zuena, eta era berean XIX. mendeko
amodio erromantiko pastel horri apur bat distantziaz begiratzea
helburu zuena.

marijo deogracias<marijo...@gmail.com> igorleak hau idatzi zuen
(2017(e)ko otsaila 15 09:10):
> Elena! Zorionak, neska!
> Zelako gauzak idazten dituzun! Aixxx...:)
>
> Marijo

[http://goiena.tok-md.com/argazkiak/mHf/cache/Amodiozko%20gutunak%20Helduen%20epaimahaia%202017_content.jpg]<http://goiena.eus/bergara/1487058146513>

Amodiozko Gutun Lehiaketaren irabazleak pozik gaur jasoko dituzten
sariekin<http://goiena.eus/bergara/1487058146513>
goiena.eus
Bergarako Jardun euskara elkarteak gaur, otsailak 14, banatuko ditu Amodiozko
Gutun Lehiaketaren sariak. Hemen saritutako gutunak eta irabazleei
elkarrizketak.