Merhaaba arkadaşlar, Sonunda dışarıdan teknik servis çağrmak zorunda kalık. Yetkili arkadaş qmail kuyruğunu gösterdi ben şok oldum. tam tamına 76.726 adet mail kuyrukta bekliyor. Ohaaaa             -Afedersiniz- dedim ! bu ne yau diyede ekledim :) 76 bin adet mail kuyrukta ve daha 16 bin küsur gönderilmiş ve bu olay 2 gün için oldu :(  Tüm spam mail atanlardan ve bu olayı yapanlardan nefret ediyorum artık. Doğal olarak Black list lere  girmiş ve 3 grup ta birden veri tabanına kaydımız yapılmuş :(

Teknik servis aldığımız firma Black list lere mail atarak durumun kontrol altına alındığını ve bir daha tekrarlanmayacağını iletti ve 1 saat sonra listelerden çıkmaya başladık. sonuncusundan q mailin yeni sürümü kurup onlara mail attıktan sonra konfirmasyon maili gelecekmiş onu cevapladıktan sonra kurtulacağız, birde cache te tutulan liste var o da zamanla düzelecektir diyorlar.

Yetkili (aa Free BSD yetkili teknik servisi hemde Denizli de  :) ) arkadaş bsd nin çok eski bir sürümünü kullandığımızı ve güncelleme yapılması gerektiğini söyledi sadece dün tüm gün güncellemeler ile geçti. tekrar kuralım felan dedi ama fabrikayı 1 kaç gün yatırmak istemediğimizden güncellemeler ile olayı halletmeye çalıştık. sonuç ? bilmiyorsan mutlaka öğren. teknik servis ücreti ise 300 $ iyimi ?

Mehmet Halil SERÇE
Altınbaşak Tekstil A.Ş.
B.İ.M.-B.İ.S.
MCP - Database Administrator