Merhaba Arkadaşlar,

Sorum FreeBSD ve üzerindeki programlar dışında ama yardıma ihtiyacım olduğundan yazmak zorunda kaldım, kusura bakmayın...
Bir şirkette vakti zamanında bir 486 makinaya UNIX sistemini kurmuşlar ve bu sistem geçen günlerde çökmüş. Arkadaşım sistemin içindeki veriyi kaybederiz diye şimdilik müdahele etmiyor. Sistemi kuran adam ise epeyce para istediğinden bu seçenek dışı. Çalışan bir Linux sistemi ile bu UNIX makinasındaki veriyi Linux sistemi kurulu hd'ye yedekleyebilir miyiz. Linux hangi işletim sistemlerin dosya yapısını okuyabilir.. Ve yedekleme için ne tür bir program önerir siniz. cp -r seçeneği işimizi görür mü? Yedekleme için Linux mu yoksa FreeBSD mi kullanalım bu UNIX sistemi için. Çökmüş bulunan UNIX'in ne tür bir UNIX olduğunu bilmiyorum. System V yada BSD mi yoksa Solaris mi...Ve UNIX kurulum cdlerini bulabileceğim bir yer var mı?
Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim....

Sinan

Cevap