Merhaba,

Dediginiz gibi divert den once yapmayi denedim dun ve oldu. Kusura bakmayin
listeye yazmayi unutmusum. Hatta belki bu da benim ilk ipucum olur :)

Ancak simdi baska bir sorunum var. Agda bir adet exchange var. Bir tane de
squid calistiran makina var. Simdi bu squid calistiran makinayi exchange
icin filtreleme yapacak sekilde yapilandirdim
(sendmail+spamassassin+spamas-milter, mailertable ozelligi ile gelen postayi
filtreleyip icerdeki exchange e geciriyorum.)

Ag icerisinde calisiyor sistem, sorun yok gibi gorunuyordu. Ama disardan
gelen postalar icin alet cevap vermiyor.

Firewall uzerinde sabit ip'me gelen smtp istekleri icerde o makinaya
yonlendirilmis durumda. Mail gelmeyince deneme yaptim. tcpdump ile
baktigimda baglanti isteginin ulastigini goruyorum (disardakimakina ->
freebsd.icerdekimakina.smtp) seklinde satirlar goruyorum ama sendmail
loglarina hicbirsey dusmuyor. Connect bile dusmuyor yani.

Bu arada tcpdump ile gordugum satirlarda (tos 0x10) gibisinden birseyler var
digerlerinde olmadigi halde..

Fikri olan?

Cok daginik bir anlatim oldu sanirim :)