Bence sorunun anlasilis sekli yanlistir;

Malesef ESR henuz soruyu dogru anlama yontemleri diye bir how-to yazmadi
link veremeyecegim.

bir UNIX makinenin finger'a musait oldugunu dusunelim ve domaininde
hodo.com odugunu dusunelim.
Her sistem kullanicisinin da bir mail kutusu var diyelim.

Eger hede diye bir kullanici varsa bu kullanicinin email adreside
[EMAIL PROTECTED] olacaktir.
Bundan eminsek finger ile hede'nin bir user olup olmadigini dolayisiyla
bir mail kutusunun olup olmadigini anlayabilirdik.

Fakat simdi virtualhost'lar ve virtual userlar ile calisan yapilar
dusunulurse.
Bunu nasil bulabiliriz diyor arkadasim.

Soru yanlis degi bence.Neticede farkli farkli domainleri host eden
farkli farkli MTA'lerden bahsediyor arkadas.Kalkipta bunlar neler
olacagini yazmanin cok bir anlami yok.

Ha soruya benimde net yanitim yok dogrusu.
Belki 25'e bir socket acilip ilgili domaine relay yapilmaya
calisilabilir.
ornegin hede.com'un bir user'i olup olmadigini dusunuyorsak.
o domainin 25. portuna baglanip ilgili usera gene hede.com'dan uydurma
bir user ile mail atmayi deneyebiliriz.
Bunu denedim ve calisti.
gokko.net domainim uzerinde denedim bunu.
[EMAIL PROTECTED] diye bir mailbox var.fakat [EMAIL PROTECTED] diye bir box
yok.
Burdan bakarsak ise yaradi.

------
[EMAIL PROTECTED]:~$ telnet mail.gokko.net 25
Trying 82.222.180.71...
Connected to mail.gokko.net.
Escape character is '^]'.
220 mx1.** ESMTP
helo hede.com
250 mx1.**.net
mail from:[EMAIL PROTECTED]
250 ok
rcpt to:[EMAIL PROTECTED]
250 ok
data
354 go ahead
sdfsdf
.
250 ok 1096471733 qp 17881
quit
221 mx1.***.net
Connection closed by foreign host.
[EMAIL PROTECTED]:~$ telnet mail.gokko.net 25
Trying 82.222.180.71...
Connected to mail.gokko.net.
Escape character is '^]'.
220 mx1.***.net ESMTP
helo hede.com
250 mx1.***.net
mail from:[EMAIL PROTECTED]
250 ok
rcpt to:[EMAIL PROTECTED]
550 sorry, that mailbox isn't in my list of allowed mailboxes (#5.7.1)