From: Bedreddin ^AHBAZ [mailto:[EMAIL PROTECTED]
Sent: Thursday, November 18, 2004 4:37 PM
To: [EMAIL PROTECTED]
Subject: [freebsd] djbdns Gercekten de Calisiyor mu?

Merhaba,

Sayenizde djbdns yi calistirmayi basardim. Baktigimda,

istanbul# ps aux | grep dns
root       480  0.0  0.3  1188  596  ??  I    10:21AM
 0:00.02 supervise dnscachex
dnscache   496  0.0  1.0  2512 1852  ??  S    10:21AM
 0:01.02 /usr/local/bin/dnscache
dnslog     513  0.0  0.3  1212  588  ??  S    10:21AM
 0:00.58 multilog t ./main

ciktisini aliyorum. Deamon calisiyor da bu dns sunucu gercekten is goruyor
mu? bunu test etmenin bir yolu var mi? dnsqr a www.bilmemne.com komutu ile
goruyorum cozumlemeyi. Bu cozumleme djbdns tarafindan mi yapiliyor yoksa
benim dns sunucu olarak verdigim harici dns sunucusundan mi sorgulaniyor?

FreeBSd ye internet uzerinde bir dns sunucu adresi verdim. Cozumlemeler esas
olarak bu sunucudan yapilip benim djbdns cache sunucusunda tutuluyor ve
ikinci bir kez talep edildiginde cache ten cagriliyor olmali. Ama bunun olup
olmadigi konusunda emin olamiyorum.

Bir sorum da birden cok dns sunucu adresini nasil gireriz? Farkli farkli
yetkili sunucu adresleri belirtip bunlari istedigimiz sira ile taratabilir
miyiz?

Saygilarimla..

The all-new My Yahoo! - Get yours free!
http://my.yahoo.com