Merhabalar,

Bridge edilmis bir sistemde, paketlerin ipfw'den gecmesi icin

sysctl net.link.ether.ipfw=1

komutunu calistirmaniz gerekiyor. Ancak bu sekilde bridged paketler, ipfw tarafÄndan incelenebilir.
ipfw manual'inda bu konu hakkinda biraz bilgi verilmis

Saygilarimla,
Ozkan KIRIK
EnderUNIX Yazilim Gelistirme Takimi
Donem Lideri -- Yazilim Gelistiricisi

Murat Bedir wrote:

Bazà zamanlarda internette Ãok yoÃunluk oluyor ve normalde 80-100 ms olan ping zamanlarà 2000-3000ms gibi rakamlara geliyor.. Burada FreeBSD yi bridge modunda kurdum fakat Ãzerinde akan trafiÃi alamadÃm.. :( tcp dum ve ipfw ÃalÃÃmÃyor nedense..
Natd Olarak kursam bu sefer iki kere natlanmÃà olacak trafik. hem firewallda (PIX) hem FreeBSD de, benden istenilen aà Ãzerinde hià deyiÃiklik yapmamam..

*/"M.Sinan BEYRIBEY" <[EMAIL PROTECTED]>/* wrote:

    Merhaba,

    > Herkeze selam, kar gÃtmeyen bir organizasyonu en sonunda freebsd
    kurmaya
    > ikna edebildim. Freebsd burada yerel aà ile internet arasÃnda
    duracak ve
    > internet hattà Ãzerinde kimi zaman oluÃan tÃkanÃklarÃn tespiti ve
    > Ãnlenmesinde kullanÃlacak. Bu ià iÃin Ãnceden MS ISA server
    kuruluydu ve
    > benim tarafÃmdan FreeBSD ye ÃevrileÃek :)) tabii sizinde
> [...]

    LAN'a baÃlà bilgisayarlarÃn ayarlarÃnà deÃiÃtirmeyin, router'in
    ayarlarÃnÃ
    deÃiÃtirin? 100+ bilgisayar Ãok bÃyÃk bir olasÃlÃkla nat yapÃlarak
    internete baÃlanÃyordur.

    router'Ãn ià bacaÃÃnÃn ip adresini deÃiÃtirin, freebsd'in sw itch
    bacagina
    da bu ipyi verin, boylece aÃdaki bilgisayarlar router yerine
    freebsd ye
    paketleri teslim edeceklerdir. Freebsd'in router bacagina da router iÃ
    bacaÃÃ ile uyumlu bir adres verin. BÃylece bridge olarak ÃalÃÃmak
    zorunda
    kalmazsÃnÃz.

    Internette tÃkanÃklÃk olayÃnà anlayamadÃm, aÃarsanÃz onunla ilgili
    birÃeyler de yazabilirim belki.

    Kolay gelsin.

-- M.Sinan BEYRIBEY

--------------------------------------------------------------------- Cikmak icin, e-mail: [EMAIL PROTECTED] Liste arsivi: http://lists.enderunix.org ve http://www.mail-archive.com/freebsd@lists.enderunix.org Turkiye'nin ilk FreeBSD kitabi: http://www.acikkod.com/freebsd.php