Merhaba,
Yardımlarınız için teşekkür ederim. Smth-Auth 'u kurdum ve gerek
yazılanlar gerekse sistemdeki denemelerimle her ne kadar ilk bakışta
-benim açımdan- gerekli gibi görünmesede (pop-before-smtp'den dolayı)
uygulanması gereken bir yöntem olduğunu anladım Zira pop-before-smtp
ile relay hakkını verdiğimiz ip okul,cafe gibi yerler olabilir, oysa
smtp-auth ile sadece kullanıcıya o anlık relay hakkı veriyoruz.

On Sat, 26 Mar 2005 09:28:18 +0200, Engin ÖZTÜRK <[EMAIL PROTECTED]> wrote:
> smtp auth kurarsanız (madde 2) kendi ic yapınızdaki "ahmet'in" "ali'nin"
> maili ile "veli'ye" mail atmasını engelleyemezsiniz eger anladıgım buysa...

Engin Bey aslında istediğim tam olarak buydu. Kullanıcının başkasının
adresini kullanarak mail göndermesi zor bir şey değil ama önemli olan
bunu benim mail serverımdan, Outlook, KMail gibi programlar vasıtası
ile yapmaması. (Bu iş için sunucuyu ve php'yi kullanacaksa da mail
fonksiyonunda malisef elim mahkum , çünkü benimde kullanmam
gerekiyor). Bunun bir çözümü varmıdır ? Yani kullanıcı mail göndermek
istediğinde , gönderen kısmında yazan adres sunucu üzerinde tanımlı
değilse (normal kullanıcı yada alias) sunucu işlemi iptal etsin,
locale ise relay hakkı vererek php+apache'nin bu kısıtlamadan
kurtulmasını sağlayabilmeliyim. Bu mümkünmüdür ?

İyi Çalışmalar.

http://www.mail-archive.com/freebsd@lists.enderunix.org
Turkiye'nin ilk FreeBSD kitabi: http://www.acikkod.com/freebsd.php

Cevap