From: "Mahir Sentin" <[EMAIL PROTECTED]>
To: <freebsd@lists.enderunix.org>
Sent: Monday, March 28, 2005 3:40 PM
Subject: [freebsd] program kurulumu derlemesi nasıl

Merhaba arkadaşlar

Benim merak ettiğim ve sizlere danışmak istediğim bir konu var

Ben ben freebsd ye yeni başladım ve Linux kökenim felanda yok

O yüzden sorduğum soru basit olabilir belki ama biz yeni başlayanların anlayamadığı konulardan birisi bu

Bu program kurulumları nasıl oluyor mesela ben x programını tar -zxvf ile açıp ./setup.sh diyince kuruldu

Başka bir programda ise tar -zxvf ile açıldı ./configure komutu sonra make sonra make install komutu ile kuruldu

Bu farklılıklar ve bu komutların anlamları neler birde programı kurarken kurulacağı dizine bakın diyorlar nereden bakacağım kurulacağı dizine

Bir de bazı programları önce derleyip sonra kurulur diyorlar derleme işlemi hangisi ve nasıl yapılır yani ./configure demek derlemek anlamınamı geliyor

Bu konularda beni aydınlatırsanız çok sevinirim

Şimdiden teşekkürler

Mahir şentin

Cikmak icin, e-mail:
[EMAIL PROTECTED]