merhaba

Bir network sorunumuz var biz cok kafa sisirdik ama olmadi sizlerin yardimina ihtiyacimiz var karisik bir olay...

1 cihazimiz bridge modda calismakta ve real ip si var ornegin 222.2.2.2 bu ip adresini dagitiyor ve bunu FreeBSD makinama takiyorum bir bacagini fxp0 a diger bacaginida rl0a takiyorum

rl0 = 88.88.88.88
fxp0= 222.2.2.2
merkez gw 222.2.2.1

cisco routerdan static routing ile 88... li ipleri 212... li ip lerden disari cikarabilyoruz ve BSD routing olarak calismakta hersey normal birsekilde calisiyor . daha sonra bir ihtiyacimiz doguyor ve local networkte 192.168.1.1 li bir nat yapabilecek sistem. daha sonra BSD yi routing olarak degilde nat yapacak sekilde ayarliyoruz 222... li ipleri nat yaparak 192 ler nete aciliyor fakat bir sorun doguyor. 88.88.88.89 u ben localdeki makinama yonlendirmem gerekecek ve bu nu da nat kullanarak yapamiyorum. static nat i denedim ama olmadi

merkez <===> bridge <=uzakmesafe==> <== bridge ===> BSD <== localnetwork ve real ip kullanabilecek halde olmali

amacimizi soracak olursaniz bu bridge cihaz uzerinde trafik sinirlamasi yapamiyoruz cok esnek degil daha kullanislisi da yok :( hem trafik sinirlamak hemde local networkde real ipleri yonlendirmek + nat yapabilmek

ve 2 ethernet den fazla olmamali :(  (3 ethernet ile oluyor ama kullanmamamiz gerekiyor )

cok mu zor birsey istiyoruz ?

(ipfw natd kullanilmaktadir 4.11 sistem )