Ne demek lafı bile olmaz efendim..
Hemmen...
----- Original Message ----- From: "Ismail YENIGUL" <[EMAIL PROTECTED]>
To: <freebsd@lists.enderunix.org>
Sent: Saturday, July 02, 2005 3:49 PM
Subject: [FreeBSD] Re: qmail kurulumu

Merhabalar
Mesut hocam bu guzel bir ipucu olabilir aslinda ;)
kolay gelsin.
Mesut GÜLNAZ writes:
veli bey ben de aynı sorun ile karşılaşmıştım. şöyle başlayalım.
1- "/" da service diye bir dizin var mı?
yok ise onunla başlayalım.. #mkdir /service qmailctl dosyasının pop3 lü olan versiyonunu indirin ve qmail/bin altına kopyalayın. daha sonra da açılışta start parametsesini alarak çalışması için /usr/local/etc/rc.d/altına link verelim #ln -s /var/qmail/bin/qmailctl /usr/local/etc/rc.d/qmail.sh sonra da bu linki çalışabilir yapalım #chmod 755 /usr/local/etc/rc.d/qmail.sh sonra da hazırladığımız betiklerin için /service tarafından kontrolümü sağlamak için /service altına link verelim.. #ln -s /var/qmail/supervise/qmail-send /var/qmail/supervise/qmail-smtpd /service şimdi #ls al /service dediğimizde linkleri /service içinde görebiliyor olmamız lazım. açılşta /service tarafında başlayabilemesi gerekli.. onun içinde /usr/local/etc/rc.d/svscan.sh dosyasındaki svscan_servicedir=${svscan_servicedir-"/var/service"} satırını svscan_servicedir=${svscan_servicedir-"/service"} şeklinde değiştirmek gerekiyor. bunları denerseniz sanıırm bir yerlere varabilirsiniz?ayrıva qmailctl dosyasını heryerden kullanabilmek için /usr/bin e de link atmanız gerekli.kitabın 49 sayfasına dikkatli bakın... bir de enderunix maillist history i araştırabilirsiniz!http://news.gmane.org/gmane.org.user-groups.bsd.turkeyqmail kitabı... konulu maillere bakabilirsiniz... bu sorunumu çözmemde yardım eden ismail, barış ve hüzeyfe beylere tekrar tekrar teşekkür ederim.iyi günler.. ----- Original Message ----- From: veli akcakaya To: freebsd@lists.enderunix.org Sent: Friday, July 01, 2005 11:14 PM
  Subject: [FreeBSD] qmail kurulumu Merhabalar,
freebsd 5.4 üzerinde qmail kitabı yardımı ile qmail kurmaya çalıştım. Ancak hata ile karşılaştım. Önce ucspi-tcp ve daemontools'u port ağacından kurdum. Sonra qmail'i port ağacından kurdum. Sonra kitabın ikinci bölümündeki supervise betiklerini yazdım, ayarladım. Sonra veli# qmailctl start
  Starting qmail
svok: fatal: unable to chdir to /service/qmail-send: file does not exist
  qmail-send supervise not running
svok: fatal: unable to chdir to /service/qmail-smtpd: file does not exist
  qmail-smtpd supervise not running
diyor, /service yok. veli# ls -s /var/qmail/supervise/qmail-send/ /var/qmail/supervise/qmail-smtpd /service
  ls: /service: No such file or directory
de hata veriyor. Ben nerede hata yapmış olabilirm. Şimdiden teşekkürler, Kolay gelsin... -- v e l i a k ç a k a y a
  (http://www.akcakaya.org)

Ismail YENIGUL
www.EnderUNIX.org
----
Bazı kafalar o kadar dardır ki, sadece kendi düşüncesini alabilir. Farklı düşünceler, ya yobazdır ya da gericidir onun gözünde.