On Mon, 2005-08-01 at 20:09 +0300, Hamza Eraldi wrote:
> Merhabalar.

Merhaba;

> Kiraladigim yeni sunucum uzerinde duzenlemeler yapmaya basladim.
> SSL (https) fonksiyonunun calisacagi, PHP ile tam uyumlu hangi Apache
> paketini onerirsiniz? 1.3.x serisini mi? Yoksa 2.x serisini mi?
> 13 serisi ile 2 serisi aralarindaki farklar nelerdir?

Bunlari tam olarak ogrenmek icin apache2 changeLog larina bakmak gerek.
Ancak uygulamada apache2 de tek bir yapilandirma dosyasi yerine
birbirine include edilmis yapilandrma dosyalariyla karsilasiyorsunuz.

> Guvenlik acisindan
> hangisi daha guvenli,daha stabil bir yapiya sahiptir?

Onu acik olan proje apache2. Daha cok yenilik yapilan proje de apache2.
Guvenlik acisindan ve ileriyi dusundugunuzde apache2 kullanmanizi
oneririm.

> Ayrica populer CMS
> ler ile (Mambo,Xoops,Phpnuke..gibi) uyumlu ve sorunsuz (veya sorunu en
> az) hangi PHP dagitimi gereklidir? 4 veya 5?

Bu dedikleriniz php4 ile php5 ile de calisiyor . Ancak sunucunuzda php4
kullanmanizi oneririm. php5 e gore daha kararli ve guvenli durumda.

> Sadece web server ve ssh in calisacagi bir sunucuda sendmail'i tamamiyle
> durdurmak,kaldirmak istiyorum.Acaba bu mumkun mudur? Cesitli cgi,php
> dosyalari, sendmail kalktiktan sonra sorun cikarabilirler mi?

Bir sekilde sendmail i sistemden tamamen kaldirabilirsiniz ama gozden
kacirdigniz bir nokta var gibi. Web sunucunuz uzerinden php nin mail
fonksiyonunu kullanarak mail atmak isteyeceklerdir. Sendmail ya da baska
bir MTA sisteminizde olmazsa web uzerinden de mail atamazlar. Size
onerim sendmail iniz kalsin sadece localhost a relay hakki verin, zaten
ontanimli da boyle.

> Tesekkurler, iyi calismalar.

Selamlar, iyi calismalar

Afşin Taşkıran