Merhabalar,

Bir konuda fikir almak istiyorum..

Redhat (rhel 4) uzerine oracle 10g kurulu bir makineye test amacli epey karmasik (aslinda sacma:)) bir sorgu gonderdim.

Makine uzerinde 3 gb ram var. Ve memory'yi izlemeye basladim. Memory en basta 1.8 GB free idi. (bunada free komutuyla bakmistim.)

Zaman icerisinde sorgu calistikca bu duzenli olarak artti. Ve en son free memory 200 MB ye dustu. Bende sorgunun calistigi sessionu oracle tarafinda sonlandirdim.

Tabii benim beklentim memory nin eski haline donmesiydi (1.8 GB) fakat aradan 1 gun gecmesine ragmen hala ayni durumda.

Oracle veritabanını kapatip actim.. Belki duzelir diye.. Fakat hala memory 200MB..

Hic bir degisiklik yok.

Bu konuda ne yapmam gerekir.

Sistemi reboot etsem sorun cozulecek ama bunu yapmak istemiyorum.

Proseslere bakıp hangisi ne kadar memory tuketiyor diye gerekli olani kill ederim dedim fakat orada da bu kadar memory tutan eden hic bir prosess goremedim ..

Yardimci olabilirseniz sevinirim...

Saygilar..