Merhabalar,

Bu konu ile ilgili olarak yakin zamanda ben de bir
mail yollamistim.

/var/qmail/control dizini altinda queuelifetime
dosyasi yoksa on tanimli olarak qmail yerine
ulastiramadigi bir maili kuyrukta tutuyor ve belirli
araliklarla yeniden gondermeye calisiyor. Yogun bir
sunucu isletiyorsaniz 7 gun uzun bir sure. Bu sureyi
queuelifetime dosyasini yoksa olusturarak
(/var/qmail/control dizininin ontanimli olarak boyle
oldugunu dusunuyorum) bu dosyanin icine saniye olarak
3 gun veya 2 gun girebilirsiniz. Elbette bu islemden
sonra qmail servislerini durdurup yeniden
baslatmalisiniz.

Saygilarimla..