Merhabalar,

bahsettigim kural ic agdaki IP adresleri icin gecerli idi...
Disaridan erisilememe problemi  paketlerin diger hattan donmeye calismasindan kaynaklaniyor olabilir.
Mesela disaridan ext2_if'ye gelen smtp paketleri geriye donerken default GWden gitmeye calisiyor, eger default GW ext2_if degilse calismamasi normal. Calismasi icin ext1_if'den gitmeye calisan cevaplari ext2_if'e yonlendirilmesi lazim.

pass out quick  on $ext_if  route-to ($ext_if2 $ext_gw2)from $ext_if2  port 25 to any keep state

ek olarak bu kural ailesi istediginiz isleri yapmak icin yeterli degil. Bastan olusturup adim adim yazmaniz daha iyi olur.

evet smtp,pop,web,proxy firewall makine üzerinde çalışmakta ondan dolayı
rdr kuralı eklemedim
söylediğiniz gibi
pass in  quick on $int_if all kurallını iptal edip tekrar denedim fakat
yinede ulaşamadım.

saygılar

Huzeyfe ÖNAL
EnderUnix Core Team Member