Merhaba,

Sunucularimiz internet cikislarini yeniden duzenlemek icin FreeBSD uzerinde PF+Squid+DansGuardian kurulumu yapmak istiyoruz. Fakat, inceledigim belgelerden tam olarak anlayamadigim noktalari listeye danismak istedim.

Amacimiz, 4 bacakli bir yonlendirici sunucu (FreeBSD) kurmak. Bir bacagi ic aga bakacak, ikinci bacak sirketin diger birimlerine erisen Cisco yonlendiriciye baglanacak. Diger iki bacak da internet cikislari icin kullanilacak. Internet icin kullanilacak bacaklardan biri genel isteklere hizmet verecek, digeri de (esas hedefimiz) ozel hizmet (VPN, Skype, gmail, yahoo-mail, hotmail vs.) cikislarini tasiyacak.

Burada tam olarak anlayamadigim, kurulacak servisler icindeki rol paylasimi oldu.

* Skype, gmail, hotmail, yahoo-mail gibi servislerin talebi geldiginde PF ile mi yonlendirilir, yoksa Squid ile mi? Ya da yonlendirilebilir mi? Dogrudan arabirim yonlendirmesi olacagi icin gercekleyen bir ornek bulamadim.

* Ozel hizmetleri ayri arabirime yonlendiremez isem, AltQ ile onceliklendirebilir miyim?

* PF+Squid+DG calisan bir sistemde her basamakta loglama ve istatistik beklenecektir haliyle. SARG, RRDTool, Calamaris gibi araclarin hepsi beraber kullanilabilir mi, yoksa sadece birini secmek zorunda mi kalacagiz?

Iyi Calismalar

Volkan Evrin