Aşağıdaki alıntıda da belirtildiği gibi ethernet kartının üreticisine göre interface adları değişiklik gösteriyor. Bunlara bir alias tanımlamam mümkün mü? Daha anlaşılır olması için söyle bir örnek vermek istiyorum. Linux üzerinde eth0, eth1 sırası ile devam eden interface adlarına benzer şekilde bir alias verebilir miyim? Ethernet kartını değiştirdiğimi düşünelim. Farklı bir üreticiden bir kart kullanmam durumunda interface adı da değişecek. Kendi kullandığım scriptlerde değişiklik yapmak gerekecek. (Örneğin firewall scriptleri). Ethernet kartı değişse bile ethernet interface adı değişmesin istiyorum kısaca. Soruyu soranın FreeBSD de emekleme döneminde olduğunu göz önüne alarak verilen cevaplara şimdiden memnuniyetimi bildiririm.
Teşekkürler
Haluk KiL

Merhabalar
/etc/rc.conf doyasi icerisine
ifconfig_EthernetIsmi="inet 50.0.0.10 netmask 255.255.255.0"
EthernetIsmi ifconfig ciktisina belirtilen isimdir ornegin xl0 fxp0 sis0 sis1 gibi farkli donanim ureticilerinin ethernet kartlari bu isimlendirmeler verilmistir....

Turkiye'nin ilk FreeBSD kitabi: http://www.acikakademi.com/catalog/freebsd

Cevap