Merhaba arkadaşlar,

        Benim bitane frame relay hattım var, ve FreeBSD kurulu tek
etherneti olan bitane bilgisayarim üzerinde qmail kurdum çalişiyor ,yapmak
istediğim olay şu bu FreeBSD ye ipfilter kurup, bitane real bir ip vermek,

cisco routerdan gelen trafiği direk FreeBSd makinesine yonlendircem bu şu
demek oluyor, freeBSd de bitane real  bi ip olcak ve onun altındada
sunucularım olcak ,

bu sunucular freeBSD ye verdiğim real ip üzerinden internete çıkacaklar ve
sunucular da real ip kullancak, freeBSD internet araci firewall gateway
gorevi gelcek elimde ciddi dokumanlar var dokuman konusunda sıkıntı yok
sadece böyle bir yapi için ne yapmam gerektiği konusunda sizden bilgi rica
ediyorum mesela,

freeBSD deki bitane ethernetle bu iş olurmu yoksa bi kaç tane daha takmam
gerekiyormu , altaki pc lere vereceğim real ip ile direk trafiği kontrol
edebilirmiyim,

bu yapi için en uygun ne olur ipfilter mı ipfirewall mı birde FreeBSD yi bu
şekilde kullanmam qmail in çalişmasina bir engel olurmu hem firewall hemde
qmail üzerinde çaşirmi ..

donanımsal olarak cisco router daki lan kablosunu bir bitane switche mi
takmam lazim yoksa freeBSD ye bi ethernet daha takip freeBSD ye mi takmam
lazim böyle yaparsam real ip yi x bacağına atamiş olcam ... y bacağındaki ip
, 192.* li bir sanal ip olacağı için freeBSD nin arkasında kalan sunucular
real ip kullanamayip internete çıkamiycaklar bu gibi kafamda soru işaretleri
var beni aydınlatırsanız sevinirim şimdiden çok teşekkürler..

Cevap