Sistemde aynı anda birden fazla kodlamaya göre db oluşturmak istediğimde
aşağıdaki konular ile karşılaşıyorum. Nasıl halledebilirim?

Postgresql.conf dosyasından bir kaç satır. Bu satırlar initdb ile "data"
dizini oluşturulduktan sonra ilgili dosyadan alınmıştır.

#client_encoding = sql_ascii            # actually, defaults to database

                                        # encoding

# These settings are initialized by initdb -- they might be changed

lc_messages = 'tr_TR.ISO8859-9'                 # locale for system error
message

                                        # strings

lc_monetary = 'tr_TR.ISO8859-9'                 # locale for monetary
formatting

lc_numeric = 'tr_TR.ISO8859-9'                  # locale for number
formatting

lc_time = 'tr_TR.ISO8859-9'                             # locale for time
formatting

-su-2.05b# su - pgsql

mesg: /dev/ttyp1: Operation not permitted

$ psql -l

      Veritabanlarının listesi

    Adı    | Sahibi | Dil Kodlaması

-----------+--------+---------------

 postgres  | pgsql  | LATIN5

 template0 | pgsql  | LATIN5

 template1 | pgsql  | LATIN5

 test      | pgsql  | UTF8

(4 satır)

$ psql test

PostgreSQL etkilişimli arayüzü psql 8.2.4.

Komutlar:  \copyright dağıtım koşulları için

       \h SQL komutları hakkında yardım için

       \? psql dahili komutların yardımı için

       \g ya da noktalı virgül sorguyu çalıştırmak için

       \q çıkmak için

test=# \du ==è kullanıcıları listelemek istediğimde bu şekilde bir hata
alıyorum.

HATA:  "UTF8" dil kodlaması için geçersiz bayt dizisi: 0xfd

İPUCU:  Bu hata ayrıca bayt sırasının sunucunun beklediği kodlamada olmadığı
zaman meydana gelmektedir. İstemci dil kodlaması "client_encoding" seçeneği
ile ayarlanmaktadır.

test=# SHOW client_encoding;

 client_encoding

 UTF8