Selam. Yeni gordum mailinizi :(( ps -aux ciktisinda, surekli calisan
process'lar demissiniz, acaba hangi kullanici ile
calisiyor ve buraya ps -aux ciktisini gonderebilirseniz iyi olur. Surecler
(S,Ss,S+,D,R,Z) hangi durumda acaba ?
Process'in sahibini bulmaniz sizin isinizi kolaylastiracaktir. Soyleki, o
kullaniciya ait tum dosyalari find komutu ile
belirleyip bunu bir dosyaya girerseniz, sistemde nerelere bakmaniz gerektigi
daha net olur. Ayrica calisan
uygulamalari bir sureligine durdurmaMAniz iyi olacaktir. Eger sunucu Servis
konumunda degilse, calismasi
zorunlu degilse (ertelenebilir ise) ag kablosunu cekin. Ama process'i
durdurmayin! Process'i durdurmaniz
islerin gidishatini degistirebilir. Belki bir soket acmaya calisiyor veya bir
SHELL'i herhangi bir porta bind
etmeye calisiyor veya belki de "root" sifresini kirmaya calisiyordur.

o ps -aux
o netstat ... LISTEN
o last
o w

Bu komutlarin ciktisini buraya gonderirseniz, ayrica "/var/tmp" dizinini baska
bir yere tasimanizi onerecegim.
Tasidiktan sonra, eski process'lari ve yeni dizinden startup alacak
process'lari izlemenizi onerebilirim. Kolay gelsin.

Saygilarimla..
Mehmet CELIK

________________________________
> From: [EMAIL PROTECTED]
> To: freebsd@lists.enderunix.org
> Date: Tue, 6 Nov 2007 10:24:20 +0200
> Subject: [FreeBSD] sanirim atack yedik
>
> s.a.
> sanırım atack yedik
> /var/tmp/zH diye bir dizin var
> ps aux da surekli test user ı ./atack diye birseyler calıstırıyor.
> zh nin icinde bir sure root sifre denemeleri var
> zh nin icinde scriptleri rename ettim gene aynı
> bu sunucunun onunde pix var ustune su an iptable e devreye aldım ama hala bir
> sure sonra calısıtıyor scriptleri eski
> ismini alıyor ustelik.
> [...]

Climb to the top of the charts!  Play Star Shuffle:  the word scramble
challenge with star power.
http://club.live.com/star_shuffle.aspx?icid=starshuffle_wlmailtextlink_oct

FreeBSD 6 kitabi cikti! http://www.acikakademi.com/catalog/freebsd6