Selam,

GoodMailFrom yamasi aslinda bu is icin bicilmis bir kaftan, hatta bana gore bir
spam onleyici olarakda kullanilabilir. Kaynak kodlarina bakma imkaniniz varsa,
Sender bolumunde kontrolu yaptiktan sonra aninda size hata dondermiyor! Siz ne
zaman proseduru tamamlayip (rcpt to asamasinda) gidecegi adresi belirttiginizde
gidecek adres dogru olsa bile, islemi durduruyor. Genelde 'Sender' kontrolu
yapildiktan hemen sonra, devam edilip edilmeyecegi belirlenir. Bu sebepten
dolayi bir spam onleyici  olarakda kullanilabilir dedim..

Bence gozunuzde buyutmeden, goodmailfrom'u kullanin. Bircok kodun yaninda
onemsiz gibi duruyor, ama network'unuzdeki anlamsiz bir virus veya trojan
yuzunden ReLAY'a acik network'unuzden sayisiz mail gidebilir. Bos yere kara
listelerde IP'niz dolasabilir.. Onemsenmesi ve uygulanmasi gereken bir yama
oldugunu dusunuyorum..

-- Mehmet CELIK

________________________________
> From: [EMAIL PROTECTED]
> To: freebsd@lists.enderunix.org
> Date: Tue, 4 Dec 2007 21:42:41 +0200
> Subject: [FreeBSD] qmail
>
> s.a.
>
> qmailden birileri sanirim mail gonderiyor isoqloga baktigimda sender da
> bizim olmayan  tuhaf domainler gozukmekte
> relay i kontrol ettirdim relaya kapali gorunuyor nasil sadece benim
> domainlerden mail gondermesini saglayabilirim. enderunix de goodmailfrom
> biraz karisik geldi. baska bir yontemi var mi  ?
>
> tesekkurler kolay gelsin

Connect and share in new ways with Windows Live.
http://www.windowslive.com/connect.html?ocid=TXT_TAGLM_Wave2_newways_112007

FreeBSD 6 kitabi cikti! http://www.acikakademi.com/catalog/freebsd6

Cevap