Gerçi uygulama aramıyorum demişsiniz ama gene de bu sorunu uygulama bazında kimin nasıl çözdüğünü anlamak hayli yararlı olabilir.
Bakınız http://www.teamviewer.com/

Zannımca en doğru yaklaşım her halükarda bir adet sunucu bulundurmak ve bu sunucuda client, server taleplerini birbirine yönlendirmek. Bu sunucu sadece iki talebi birbirine eşliyor ve veri aktarıyor. Her requester içerden dışarı port 80 den çıkıyor. Her requesterin bir unique id si ve şifresi var. Bunun dışındaki her yöntemde şu ya da bu şekilde bin bir türlü sorunun çözümlenmesi gerekir.

Kolay gelsin,
Gökhan

Hakan K yazmış:
Cevap icin cok tesekkur ederim.

Soyle ki: upnp disinda onermis oldugunuz yontemler gercek ip'si olan bir sunucu gerektiriyor. Benim tam olarak aradigim sey farkli alt agdaki(subnet) iki makinenin dogrudan birbiriyle ilatisime gecmesiydi. Yaptigim arama tarama faaliyetleri sonucunda buna NAT2NAT dendigini ogrendim. UDP ile bir baglanti saglanabiliyor imis. O da soyle:

A ve B makineleri farkli yonlendiriciler(router) arkasinda.
A ve B makineleri bagli olduklari yonlendiricilerin gercek ip'lerini bilir(bir sunucu hizmet bu isi halledebilir, ya da kullanicilar telefonla, e-postayla ip'leri birbirine iletirler) A makinesi B makinesinin yonlendiricisine belli araliklarla UDP paketleri yollamaya baslar. Normelde B makinesinin yonlendiricisi bu paketleri dusurur ama B makinesi de A makinesinin yonlendiricisine ayni porttan olmak sartiyla paket yollamaya baslayinca yonlendiriciler, gelen paketlerin biraz once cikan paketlere gelen yanitlar oldugunu dusunur ve paketler iceri alinir.

Bence hic de fena bir yontem degil. Hatta gayet akillica... Yazilanlara gore yalnizca OpenBSD'nin guvenlik duvari sorun cikartiyormus, digerlerinde sorunsuz calisiyormus.

Galiba ben aradigim seyi buldum ama bu isi TCP ile yapabilseydik hayat ne kadar guzel olurdu :) Akis denetimi, hata duzeltme, protokol gelistirme ile harcadigimiz zamanda gider bir yerlerde cay filan icerdik...

Cevap veren herkese tekrar tesekkur eder, herkese kolayliklar dilerim...