fatih python için sadece script dilidir dersek ayıp etmiş oluruz. öğrenmesi
kolay, hızlı çalışan, platform bağımsız bir programlama dilidir python.
python 'nu freebsd veya linuxta kullanmanız performans açısından farklılık
yaratmaz.

işinize yarayacağını düşündüğüm referans bağlantı:
http://www.python.org/doc/faq/general/

http://www.wayforward.net/spf/
pyspf modülü ve qmail 'in .qmail özelliğinden faydalanarak gelen mail'i
python da kodlamış olduğum programla; mail header bilgilerini düzenli
ifadeleri kullanarak ayıklayıp, gelen maili spf kontrolünden geçiriyorum.

mail sunucusu olarak freebsd 6 veya 7 kullanmanız da sizin için farklılık
yaratmayacaktır. ben hala 5.4 sürümünü kullanıyorum.

--
http://www.knyksl.com/

Cevap