Iyi gunler,

On Mon, 2008-03-17 at 16:08 +0200, Kh0 wrote:
> Iyi gunler degerli EnderUnix dostlari,
>
> Ben sizlerden FreeBSD 6.3 ile 7.0 arasindaki buyuk farklari
> soracaktim.

Yeni özellikler:

- FreeBSD-7.0-RELEASE, iyileştirilmiş SMP desteği ile Linux 2.6.22 /
2.6.24 çekirdeklere oranla en az %15 daha fazla performans
sağlamaktadır.

- ULE sistem zamanlayıcı algoritması daha da geliştirildi. Bu
algoritmanın 7.1 sürümünde ön tanımlı olarak gelmesi beklenmektedir.

- Dosya sistemlerinde devrim yaratan Sun ZFS desteği mevcut. Daha
sonraki sürümlerde kurulum esnasında ZFS seçilebilecektir.

- XFS dosya sistemleri artık salt-okunabilir.

- Unionfs dosya sisteminde açıklar giderildi.

- Kablosuz 802.11 desteği geliştirildi.

- SCTP (Stream Control Transmission Protocol) kodu ilk kez FreeBSD için
yazıldı.

- OpenBSD 'den lagg(4) alındı.

- Kullanıcı uzayında yeni bir bellek ayırıcı: jemalloc().

- FreeBSD sisteminizini tek komutla mevcut en son sürüme güncellemenizi
sağlayacak freebsd-update(8) komutu gerçeklendi.

- X.Org 7.3, KDE 3.5.8, GNOME 2.20.2, GNU C compiler 4.2.1 ve BIND 9.4.2
ön tanımlı gelmektedir.

Sürümle ilgili detaylı bilgilere
http://www.freebsd.org/releases/7.0R/relnotes.html bağlantısından ve
Kris KENNAWAY 'in karsilastirma yaptigi dokumanindan
(http://people.freebsd.org/~kris/scaling/7.0%20and%20beyond.pdf)
erişilebilir.

> Ayrica web sunucusu icin hangi surumu onerirsiniz? 7.0
> versiyonu yeteri kadar stabil mi?

FreeBSD surumleri yeterince test edildikten sonra (RC1*, RC2, ...)
cikarilir.

Web sunucusu icin 7.0 'in testlerde 6.X surumlerinden cok daha basarili
oldugu goruluyor.

> FreeBSD 7.0 icin detayli, genis bir kitap hazirlamayi dusunuyor
> musunuz? Inaniniz ki mesela eski kitaplarinizdan "Kurulum, Yönetim ve
> Servisleriyle FreeBSD İşletim Sistemi" gibi 7.0 icin de yeni bir
> calisma, yeni ogrenenler icin cok faydali olurdu kanaatindeyim.
>
> Saygilar, iyi calismalar.

Kitap icin Ismail YENIGUL 'e baski yapmaniz gerekiyor :)

--
Metin KAYA
EnderUNIX Software Developer         Endersys Software Engineer