2008/3/24 Serkan YANARATES <[EMAIL PROTECTED]>:

> merhaba arkadaslar ben freebsd 7 yi yeni kurtum ag ayarlarınıda yapdım ama
> aklıma ktakılan bir şeyler var
> 1. intyernete girip girmediğini nasıl anlarım

google'a ping atarak test edebilirsin.

>  2. kuualanıcı olustururken sifrede hata yapdım sanırım onu nasıl
> düzenlerim

adduser  komutuyla kullanici ekleyebilir yada "passwd username"  seklinde
istedigin userin sifresini degistirebilirsin.

>  3. bide bu ağ aayarlarında IPv4 Gateway yazan yere ne yazacağım
> bilgisayarın ipsinimi yoksa benim sabit ipmmi?

ee /etc/rc.conf  dosyasinda

defaultrouter="x.x.x.x"
ifconfig_fxp0_alias0="inet x.x.x.y netmask 255.255.255.0"

gibi duzenleryerek gateway ve ip ayarlarini yapabilirsin burda "fxp0" yerine
kendi ethernet kartinin modelini yazman yeterli.

> 5. name server yazan yere zaten sabit ipmi yazdım yanlış değildir
> insallah.

ee /etc/resolv.conf    diyerek
nameserver      208.67.222.222

satirini eklemen yeterli