  From: Baris Simsek
  To: freebsd@lists.enderunix.org
  Sent: Tuesday, April 01, 2008 11:37 PM
  Subject: [FreeBSD] Açık Akademi artık yok!

  Değerli EnderUNIX üyeleri,

  İki amatörün (İsmail Yenigül ve Barış Şimşek) idealist düşüncelerle hayata
geçirdiği Açık Akademi Yayınevi bugün itibarı ile tüzel kişiliğini
sonlandırmıştır. Daha açık ifadeyle yayınevimiz kapanmıştır. Şubat 2004'ten
bugüne kadar 8 kitap çıkaran yayınevimiz karlılığını kaybettiği ve bir süredir
zarara geçtiği için artık kapatılması uygun görüldü. Zira kitaplar tamamen
kurucuların maaşları ile basılmaktaydı ve zararı daha fazla süspansiye edecek
durumumuz kalmadı.

  Yayınevi tecrübesi zararla kapatmış olsak da bize ve literatürümüze çok şey
kattığı için mutluyuz. Ticari bazı meseleleri öğrenmek adına bizim için iyi bir
okul oldu. Yazmanın daha iyi öğrenmeye vesile olduğunu keşfetmemize yardımcı
oldu. Türkiye'de kitap okuyucusunun çok az olduğunu bir takım istatistiklerden
öte gözümüzle görerek öğrenmiş olduk. Cağaloğlu'ndaki yayın dünyası ile
muhabbet geliştirmiş olduk. Yazın Türk insanının kitap okumadığını ve bu
nedenle pek çok yayınevinin yaz aylarında iflasla yüzyüze kaldığını öğrendik.
Velhasıl pek çok şey öğretti bu iş bize.

  Şu an elimizde yaklaşık 4.000 adet kitap kalmıştır. Bu kitapları stoklarımızı
boşaltabilmemiz için yarı fiyatına sitemizden satışa sunduk. Almamış olanlar,
yada alıp da hatıra olsun iye tekrar almak isteyenlere duyrulur.

  http://dukkan.acikakademi.com

  Saygılarımızla

  Baris Simsek

  http://www.enderunix.org/simsek