Title: Re[2]: [FreeBSD] Kullanýcýya root yetkisi vermek?

history -c için çok teşekkürler Metin Bey,

kullanıcıyı /etc/groups'da ilk satıurdaki wheel grubuna yazdım fakat kullanıcı girişi yaptıktan sonra ancak "su" ile root yetkisine sahip olabiliyor. Fakat bunun için root parolasını bilmesi lazım. Ben ise giriş yaptığı anda root yetksine sahip olmasını istiyorum. Root şifresiyle bi ilişkisi olmamalı.Barış Bey, uid ve gid numaralarını 0 yaparak olacağını söylemiş. Acaba bunu nasıl yapabiliriz?

"chpass kullanici_adi" komutunu verdiginizde asagidaki gibi bir ekran gelecektir. Burada "Uid" ve "Gid" degerleri icin 0 yazabilirsiniz (vi ile bir dosyayi duzeltip kaydeder gibi).

#Changing user information for metin.

Login: metin

Password: $1$c2ZiP9lM$I5VZPfotkNNvDl.nzcTN..

Uid [#]: 1002

Gid [# or name]: 0

Change [month day year]:

Expire [month day year]: