Arkadaslar merhaba ;

Bir konu hakkinda fikir paylasimi yapmak istiyorum. Meslek hayatimda
iptables,pf ve checkpointle ilgilendim.Firewall rule larimizi yazarken su ip
den gelen , hedefi sura olan 80 nolu porta izin ver diyoruz veya benzer sekilde
smtp,pop3 gibi... Ornegin 80 nolu portu http icin kullanabilecegimiz gibi bunun
uzerinden baska servisler de calistirabiliriz smtp ve pop3 gibi.Ben checkpoint
te rule yazarken ekledigim servisler checkpoint tarafindan protocol check
yapiliyordu.Yani surdan gelen suraya giden http ye izin ver derken orda illaki
bir web sunucu http protokolu uzerinden hizmet veriyor olmali.Baska bir servis
calisiyor ise checkpoint blokluyordu.Ben sahsen bunun checkpointe has bir
ozellik mi yoksa boyle bir teknik var da ben mi bilmiyorum diye size bir
danisayim dedim.Bu teknigi iptables da veya pf de kullanan var mi?

Iyi calismalar

Ismail OZATAY