Arkadaslar merhaba ;

2 bacakli bir firewall var ve uzerinde squid transparent calisiyor. ic bacakta
7 adet subnet var. Dis bacaga ise 28 bitlik external bir ip blogu komple
girilmis durumda. Kaynak ip ve/veya subnete gore statik nat tanimliyorum fakat
transparent proxy den çıkan paketler default ilk dis ipden cikiyorlar. Ben
squid ustunden de disari gitmeye calistiklarinda iptables taki nat tanimlarimi
kullansin istiyorum ama beceremiyorum. Iproute2 ile nat ve routing kurallari
denedim yine olmuyor. Squid kendine gelenleri hep bildigi gibi tek ipden
cikariyor. Yaptigim nat tanimalri ise yaramiyor. Boyle bir konfigurasyonu nasil
yapabilirim ?

Iyi calismalar

Ismail OZATAY

Cevap