evet bu dosyalar kurulumla oluşmamaktadırlar. denilen yerde
oluşturulmaları gerekmektedir. bu dosyaları  oluşturmazsanız ve qmail
in supervise dizini altındaki servis dosyalarında bu dosyaların isimlerini
ve yollarını verirseniz qmail ya hiç ya da düzgün
çalışmayacaktır.

tcp.smtp dosyasının yeri ise yine
qmil-smtpd/run dosyasında belirtilir. bu dosya da hangi dosyayı
kullandığınıza bakın ve elle oluşturun. bu dosya default da /etc/tcp.smtp
dir. ancak /usr/local/vpopmail/etc/tcp.smtp de kullanılabilir. ancak onu
kullanacaksanız qmailctl dosyasında ve qmail-smtp7run dosyalarında da aynı
yolu vermeniz gerekmektedir.

> Merhaba,

yeni kurulumlarda

concurrencyincoming,concurrencylocal,concurrencyremote,queuelifetime,timeoutconnect,timeoutremote,timeoutsmtpd

> gibi dosyalar kendiliginden olusmamaktadir.
> Bu
dosyalari /var/qmail/control dizini altinda sizin olusturmaniz

gerekmektedir.
> Bu http://lifewithqmail.org/lwq.txt

kaynakta kullanabileceginiz degerleri ve dosyalari gorebilirsiniz.

> tail -n20 /var/log/qmail/current
> tail -n20
/var/log/qmail/smtp/current

> ciktilarini verirseniz
yardimci olabiliriz.

qmail ile yeni ugrasmaya basladim. Fakat bazi sorunlarım var.
Yardimci

klavuzlugunda suse
kurdum.

dosyalar benim kurdugum qmail uzerinde

/var/qmail/control/concurrencyincoming

dosyalari. Acaba kurulumunda hatami yaptim yoksa bu dosyalar manuel
vermiyorum ama ... )

baktigimda

/service/qmail-send: up (pid 21427) 1 seconds

/service/qmail-send/log: up (pid 21428) 1 seconds

/service/qmail-smtpd: up (pid 14344) 1434 seconds

/service/qmail-smtpd/log: up (pid 21429) 1 seconds

/service/qmail-pop3d: up (pid 21426) 1 seconds

/service/qmail-pop3d/log: up (pid 21425) 1 seconds
in queue: 0

ettigimde

yaziyor. Qmail duzgun calisiyorda ben mi farkinde degilim anlayamadim

tesekkur ederim...

kitabi: http://www.acikakademi.com/catalog/freebsd6

icin, e-mail: [EMAIL PROTECTED]
arsivi: http://news.gmane.org/gmane.org.user-groups.bsd.turkey

> [...]