mån 2011-08-08 klockan 09:35 +0200 skrev Simon B.:

> För att få ut en version 1.0 -- är det fortfarande mer testning som
> behövs?

Mer testning är inte fel. Den stora testningen är att testa med olika
tjänsteleverantörer. Och för detta behöver vi nå ut lite bredare.

Funktionsmässigt är det väl främst följande som saknas:
* Hantering av lösenord för nycklar.
* Hantering av pin för smartcard (PKCS11_change_pin()).

> Kanske vore en ide att få ut info om FriBID på typ ubuntu.se eller
> något bred mejllista?

Har annonserats på svenska linuxföreningens lista och foss-sthlm några
ggr. Men bredare spridning är bra.

> Jag har bara Swedbank som ju verkar vältestat. En kompis har kört
> Handelsbanken och hade någon slags bekymmer. Är Handelsbanken
> intressant att testa mera?

De flesta Handelsbanken kunder har smartcard inloggningskort, och
Handelsbankens smarcard fungerar klockrent numera bara man ställer in
opensc rätt enligt instruktionerna i wikin (diskussion med opensc pågår
för att slippa detta i framtiden, beror på en bugg/misfeature).

Skall försöka testa mjuka cert med de banker jag har, dvs Handelsbanken.
Swedbank, SEB, Ikano. Tror jag även kan få tillgång till att prova mot
Länsförsäkringar Bank.

Mvh
Henrik

Till