Your Base Are Belong To Us", hier een leuke compilatie.

http://www.detonate.net/newsitems/01021601/ayb.swf

Je hebt er Flash voor nodig in je browser en het is ongeveer 1,5Mb groot.

Het begint met het Japanse computerspelletje waar de kromme, onbegrijpelijke Engelse zin voor het eerst in voorkwam. Dat zinnetje is overal opgeplakt omdat het zo treffend helemaal niets betekent (denk ik).

Maar omdat het als nietsig zinnetje overal opgeplakt is geeft het heel leuk commentaar op de wereld om ons heen omdat je zogenaamd belangrijke zinnen en uitspraken zo makkelijk kan vervangen door 'All Your Base Are Belong To Us'. Dat doet je grinniken omdat het aantoont wat een onzin het eigenlijk ook allemaal is. Dus daarom: All Your Base Are Belong To Us, het doet er allemaal niks toe, je kan alleen maar wat machteloos lachen. Althans, dat is mijn interpretatie. Maar zoveel mensen als er zijn, zoveel interpretaties zijn er. Het houdt ook nooit op...

Ik heb het niet helemaal uitgekeken omdat het me al snel duidelijk wordt. Maar de kracht is natuurlijk dat het eindeloos herhaald kan worden, het kan een parallel universum opleveren waar niets gezegd wordt behalve 'All Your Base Are Belong To Us". Het nihilisme als kunststroming komt zo onverwacht weer tot leven! Internet blijft verrassend.

Je bent geabonneerd op RRR's fun mailinglist.
Ik gebruik het om leuke sites te tippen. Om er vanaf te komen mailto:[EMAIL PROTECTED]
Om je te abonneren mailto:[EMAIL PROTECTED]
Als je tips hebt mailto:[EMAIL PROTECTED]
Doorsturen naar anderen graag inclusief deze instructies.